Τετάρτη 20 Ιουλίου 2016

Κολοκυθόπιτα χωρίς φύλλο (Κωλομπαρόπιτα)

Στο χωριό μου τη λέμε "κωλομπαρόπιτα" (απ τη λέξη κωλόμπαρος, δηλαδή γυμνός) γιατί είναι γυμνή απο φύλλα. Όταν είπα στον Λάζαρο, τον μανάβη μου στη λαική αγορά, οτι θέλω λιγο χοντρά κολοκύθια για να κάνω "κωλομπαρόπιτα" του φάνηκε τόσο αστείο που ξεκαρδίστηκε στο γέλιο... Δεν είχε ξανακούσει αυτή την ονομασία βλέπετε. Όσο αυτός γελούσε το δικό μου μυαλό ταξίδευε.. που αλλού στο χωριό μου και στις ομορφιές του. Στους αστείους ανθρώπους του που όμως έχουν μια γραφικότητα μοναδική. Στους φίλους μου και στην οικογένεια μου που έχω να δω τόσο καιρό και μου' χουν λείψει... Κι αργότερα στο σπίτι, όταν "η κωλομπαρόπιτα" μπήκε στο φούρνο να ψηθεί κι ο τόπος μοσχομύρισε δυόσμο οι θύμησες και οι όμορφες εικόνες του χωριού μου ξανάρθαν στο μυαλό μου!! Άλλωστε έναν τόπο τον χαρακτηρίζουν και οι μυρωδιές του, απ'τις κουζίνες κάθε γειτονιάς. Και ο δικός μου τόπος μοσκοβολάει!!!!

Με 'κείνα και μ'αυτα παραλίγο να την κάψω την πιτούλα μου... 
Πάμε στη συνταγή τώρα!!

 

Υλικά:

1 κιλό τριμμένα και στραγγισμένα κολοκύθια
Ι φλιτζάνι του καφέ ρύζι καρολίνα
4  φρέσκα κρεμμυδάκια ή 1 μεγάλο ξερό
2 αυγά χτυπημένα
1 κουταλιά βούτυρο
1 κουταλάκι αλάτι
1 κουταλάκι πιπέρι
150 γραμ. τυρί φέτα χοντροτριμμένη
3 κουταλιές σούπας δυόσμο ψιλοκομμένο

Για τον χυλό:
Ι φλιτζάνι τσαγιού γάλα
1φλιτζάνι τσαγιού νερό
1 ½ κούπα αλεύρι καλαμποκιού
1 αυγό
2 κουταλιές βούτυρο
Ι κουταλάκι αλάτι

Εκτέλεση:

Τρίβουμε το κολοκύθι στον χοντρό τρίφτη και το αλατίζουμε . Το αφήνουμε σε σουρωτήρι για μια ώρα και το πιέζουμε να βγάλει όλα τα υγρά του.

Σε ένα ζεστό τηγάνι βάζουμε μια κουταλιά βούτυρο να κάψει και ρίχνουμε τα ψιλοκομμένα κρεμμυδάκια να σοταριστούν.

 Βάζουμε το κολοκύθι σε ένα μεγάλο μπολ και μόλις τα κρεμμυδάκια είναι έτοιμα τα ρίχνουμε μέσα μαζί με τα υπόλοιπα υλικά και τα ανακατεύουμε ως να γίνει ένα ομοιόμορφο μείγμα. Το αφήνουμε στο ψυγείο για μισή ώρα τουλάχιστον.


Λαδώνουμε τον πάτο ενός πυρέξ και πασπαλίζουμε με λίγο καλαμποκάλευρο. Ρίχνουμε το μείγμα που έχουμε ετοιμάσει.

Ετοιμάζουμε τον χυλό (να είναι λίγο αραιός) και περιχύνουμε μ’ αυτόν.

Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο στους 180 βαθμούς για 60 – 70 λεπτά περίπου μέχρι να ροδοκοκκινίσει και να κάνει πάτο.

Tips:

Εκτός από φέτα μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε οποιοδήποτε άλλο τυρί της προτίμησης μας. Εγώ κάποιες φορές προσθέτω και λίγο τριμμένο κεφαλοτύρι

 …Καλοφάγοτη!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου